התאמת הסאונד לאירוע המתקיים בטבע

צרו קשר

לכל חתונה יש אווירה משלה, שרוצים שהיא תהיה החיובית ביותר שיש. אם בוחרים לערוך חתונה בטבע, כמו רבים כיום, נמצאים בנקודת פתיחה מאתגרת. מצד אחד, הטבע מציע את מלוא הפוטנציאל בדרך לאירוע מיוחד, שחורג מהנוסחאות הדי שחוקות שמאפיינות את התחום. מצד שני, ארגון האירוע נחשב כאן למורכב יותר, ומצריך החלטות רבות ומגוונות.

שאלה שעולה כמעט תמיד היא עד כמה קיום האירוע בטבע משנה את הנסיבות מבחינת הארגון שלו. המאמר הנוכחי יציג את הקשר שבין מוזיקה לאירוע המתקיים בטבע.

חשיבותה של אווירה

הדבר הראשון שצריך לזכור הוא שדינה של חתונה אחת בטבע אינו יכול להיות דומה לחתונה אחרת. בכל אחד מהמקרים יש בני זוג שרוצים ליצור אווירה שמאפיינת אותם. יש בני זוג שירצו שהחתונה שלהם תהיה רומנטית וקלאסית, כמו בסרטים ההוליוודיים, ולכן הקו של השירים יכול להיות רומנטי בחלקו הגדול, עם לא מעט שירי סלואו. מנגד, אחרים רוצים לנצל את הפוטנציאל שיכול הטבע להביא לאירועים לשם יצירת אווירה קלילה ושמחה, ויבחרו במוזיקה מקפיצה.

הדרך הנכונה להחליט ביחס לסוגיה הזו היא לבחור תקליטן שמנוסה בעריכת חתונות בכלל, או אפילו בדגש על חיק הטבע. יש להעביר אליו את הפרטים ה"טכניים" של האירוע: המקום הנבחר, שעת האירוע, מספר האורחים וכן הלאה. הידע המקצועי שלו יאפשר יצירה של תפריט מוזיקלי המתאים לאירוע כמו כפפה ליד.

התנאים כן קובעים

פרמטר מרכזי אחר בארגון חתונה בטבע לוקח בחשבון את העובדה שהתנאים כאן שונים ביחס לאירועים הנערכים במקומות סגורים. אין צורך להיות מומחה למוזיקה כדי לדעת מהן ההשפעות של התנאים הללו על המוזיקה שתושמע באירוע. דבר ראשון, בסביבה חיצונית הסאונד אינו "נכלא" בחלל סגור, אלא עלול להתפזר במרחב. התוצאה היא שמי שיושב רחוק ממוקד הרמקולים עלול שלא לשמוע את המוזיקה חזק מספיק. אפשר לפתור את זה באמצעות פיזור נכון של הרמקולים בסביבת האירוע. בחתונה הנערכת בחיק הטבע יש פוטנציאל לרעשי רקע, שיכולים להתמזג במוזיקה אבל גם להפריע לה: צריך לחשוב עם התקליטן או עם אנשי הסאונד איך יוצרים את המקסימום מהשילוב הזה. אם המקום מפיק הד, דוגמא נוספת, יש לחשוב מבעוד מועד איך מתגברים עליו.

בחירה בציוד איכותי

מבחינה טכנית, הפקת מוזיקה באירוע הנערך תחת כיפת השמיים מצריכה ציוד מגוון, כי הטבע מן הסתם אינו ערוך להשמעת מוזיקה. כאן יש צורך לחשוב על הקמת התשתיות המוזיקליות מאפס, החל מהחיבור לחשמל, דרך הצבת הרמקולים והמגברים ועד לאמצעי שליטה במערכת. זו בדיוק הסיבה לכך שחשוב לוודא שהתקליטן ערוך מבחינת הציוד שלו לאירועים הנערכים בתנאים הבסיסיים יחסית של חיק הטבע.

תוכן עניינים

צרו קשר

חדש באתר

דילוג לתוכן